Kombučia keičia saldžiuosius gaiviuosius gėrimus!

kombucia

Kombučia – tūkstančius metų pasaulyje skaičiuojanti iš Kinijos kilusi natūraliai fermentuota arbata, kuri nepelnytai buvo pamiršta. Tačiau pastaraisiais metais šis gėrimas vėl išgyvena renesansą. Jį įprastai renkasi žmonės, besirūpinantys savo savijauta, suprantantys jos teikiamą naudą. Nebūtina gerai išmanyti Rytų kultūrą ir patiems gamintis sveikus gėrimus namuose. Todėl UAB „Funkciniai gėrimai“, Kaune įsikūrusi įmonė, prieš dvejus metus pasiūlė „Ohm!Bucha“ prekės ženklu pažymėtus kombučia gėrimus. Kaip sako vienas iš įmonės įkūrėjų Rokas Šliupas, „mūsų tikslas – pakeisti saldžiuosius, nenatūraliai gazuotus gaiviuosius gėrimus, kurie būtų sveikesni“.

Matydama šio gėrimo ateities perspektyvas ne tik mūsų šalyje, bet ir pasaulyje, strateginiu ir investiciniu šios įmonės partneriu tapo „Vikonda grupė“, kurios generalinis direktorius Mindaugas Snarskis neatmeta, jog ateityje „Ohm!Bucha“ galėtų papildyti įmonių grupės šeimą.

Padėjo Amerikos lietuvis

Prisimindamas „Ohm!Bucha“ veiklos pradžią R. Šliupas pasakojo, kad jųdviejų pažintis su partneriu Robertu Kupstu užsimezgė Dubajuje vystant kitą, su kombučia nesusijusį, projektą: „Robertas laisvu laiku namuose JAV gamindavo ir gerdavo kombučia arbatą. Jis norėjo, kad šiuo natūraliu gėrimu galėtų mėgautis ir greitą, bet ne visada sveiką gyvenimą gyvenantys lietuviai. Todėl pasiūlė man kombučią gaminti pramoniniu būdu ir platinti visiems prieinamose vietose“.

Roko teigimu, Robertas labai domėjosi pramonine kombučios gamyba, todėl JAV buvo aplankęs ne vieną šio gėrimo gamyklą. O vienoje iš jų susipažino su Amerikos lietuvių kompanijoje besidarbuojančiu Ramonu Canek, kuris dirbo dviejuose didžiausiuose kombučios fabrikuose, turėjo labai daug žinių bei patirties ją gaminant komerciniams tikslams.

„Ramonas sutiko mums pagelbėti, pasidalijo savo žiniomis, patirtimi, kurias parsivežėme į Lietuvą. Parsisiuntėme iš Europos, Amerikos daugybę rūšių kombučios. Kartu su Ramonu Lietuvoje vykdėme degustacijas, taip nustatėme lietuvių skonį, kuris tikrai skiriasi nuo amerikiečių – jiems artimesni aštresni, ryškesni skoniai, – pasakojo R. Šliupas. –

Manome, kad gerai perpratome europiečių ir lietuvių skonį, nes Lietuvoje organizuojamame kombučios festivalyje dvejus metus iš eilės su skirtingais fermentuotos arbatos gėrimo skoniais aklose degustacijose buvome gerai įvertinti. Taigi, mūsų kombučios bazė tikrai yra gera.“

Bendradarbiauja su Lietuvos ir Vokietijos mokslininkais

Išvažiavus Ramonui, Rokas su Robertu susirado gamybines patalpas Kaune, nusipirko reikalingą įrangą, tada, kaip jie sako, prasidėjo greita įmonės auginimo kelionė.

„Kad galėtume tai įgyvendinti, buvo reikalingas finansavimas. Amerikoje jau įprasta, o pas mus vis dar naujovė, kad pradedantysis verslas ieško finansinės pagalbos pas didžiąsias, finansinį stabilumą užsitikrinusias įmones – verslo angelus, finansinius fondus. Mumis patikėjo keturi verslo angelai, – apie veiklos pradžią pasakojo vienas iš „Ohm!Bucha“ įkūrėjų Rokas. –

Pirmajame finansavimo etape buvo keliamas tikslas įrodyti, kad produktas yra komerciškai patrauklus, vartotojai jį supranta ir priima. Gana greitai išauginome patikimą komandą.“

Tačiau tuomet vyrai susidūrė su pirmaisiais iššūkiais – pamatė, kad reikalingi tam tikri moksliniai sprendimai.

„Sudėtingiausia yra tai, kad gaminant kombučia, technologinių sprendimų tiesiog nėra, kaip, pavyzdžiui, alaus pramonėje, kurioje viskas aišku ir visi žino, kaip gaminti, su kuo pasikonsultuoti, pritaikyti įrangą. Mūsų atveju, kelrodis buvo Ramonas, kuris konsultuodavo ir patardavo mums nuotoliniu būdu. Tačiau vis tiek turėjome viską išmokti patys. Bendradarbiaujame su universitetų mokslininkais: Vokietijos Dortmundo universiteto mokslininkai padeda ieškoti sprendimų, kaip pailginti gerųjų kombučios savybių veikimo laiką, o su Lietuvos agrarinių mokslų centro mokslininkais ieškome sprendimų, kaip pagreitinti gamybinius procesus, kartu kuriame naujus, inovatyvius produktus“, – apie gamybos procesus pasakojo R. Šliupas.

Taigi, po pusantrų metų verslo partneriai įrodė, kad kombučia yra ateities gėrimas. Todėl nusprendė plėstis ir toliau investuoti: „Pradėjome antrąjį finansavimo etapą, kuriame dalyvavo ne tik verslo angelai, bet ir strateginiai partneriai tokie kaip „Vikonda grupė“.

Investavo į technologijas

Veiklos pradžioje Rokas su Robertu nusibrėžė penkerių metų tikslą, kokie jie nori būti ir ką turi daryti, kad jį pasiektų.

„Abu supratome, kad mūsų laikas, kuriame dabar esame, yra pats brangiausias, t.y. kad investuojame į įmonę. Todėl nusprendėme, kad per 5-7 metus norime išaugti iki 100 mln. eurų apyvartos ir užimti 10 proc. Europos rinkos“, – ambicingus tikslus įvardijo R. Šliupas.

Jo teigimu, partneriai pasiskaičiavo, kad turi investuoti į technologijas, nes, jeigu kombučią gamintų tradiciniu naminiu būdu ir arbatą fermentuotų stiklainiuose, jiems reikėtų dviejų stadionų trimis aukštais sukrautų stiklainių.

„Atrodė, jog tai nėra inovatyvu ir pažangu. Nors žinojome, kad Amerikoje didžiosios gamyklos kai kur vis dar taip daro. Bet mums taip netiko, nes tada negali greitai augti. Tikriausiai vartotojui tiek vienu, tiek kitu būdu pagaminta kombučia būtų analogiška, bet mūsų verslo sprendimui tai nebuvo patrauklu, – sakė R. Šliupas, kuris taip pat pabrėžė, kad „pasitelkus naujausias technologijas, gimsta nauji produktai kaip, pavyzdžiui, liofilizuota kombučia, kombučia guminukai, kombučia vanduo ir t.t. Su mūsų išmanymu atsiranda daug naujų produktų, kokių net ir pasaulyje dar nėra, pavyzdžiui, kombučia vanduo.

Taigi, tos inovacijos leido ne tik patiems augti ir plėsti asortimentą, bet ir investuotojams parodyti mūsų gebėjimus, galimybes, siekiamybes, kad įmonė yra kurianti, investuojanti į mokslinius tyrimus – tai yra vertė, ateities funkcinis maistas“.

Tarp maisto ir vaisto

Kaip sako Rokas, jų misija yra pakeisti vartotojų požiūrį, kad norint atsigaivinti, nebūtinai reikia gerti saldžius, daug pridėtinių cukrų turinčius, angliarūgšte prisotintus gėrimus, kurie nėra naudingi organizmui.

„Kombučia yra tarp maisto ir vaisto. Tai natūralios fermentacijos arbatos gėrimas, turtingas probiotikais, organinėmis rūgštimis, virškinimo fermentais ir antioksidantais. Kombučioje yra acto rūgšties, dėl kurios poveikio gėrimas organizme naikina mikrobus ir bakterijas. Įrodyta, jog kombučia padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. Joje yra antioksidantų, kurie padeda kovoti su toksinais kepenyse”, – kombučios naudą organizmui ir gerai savijautai bei sveikatai vardijo R. Šliupas. –

Taip pat „Ohm!Bucha“ yra gaivus, natūraliai karbonizuotas, tonizuojantis gėrimas su labai mažai cukraus, kurio gamybai naudojami tik natūralūs ir ekologiški ingredientai.“

Jei pabodo gerti natūralaus skonio kombučią, Rokas siūlo paragauti ir atrasti savo mėgiamą skonį iš gausios jų pasiūlos. O šiuo metu, anot jo, labiausiai vartotojų pamėgta yra ne tik jau minėta natūrali, bet ir vyšnių skonio kombučia – itin lengva ir gaivi, puikiai tinkanti prie lengvo maisto ar skirta troškuliui numalšinti: „Taip pat galima rinktis ir iš kitų puikių skonių: obuolių, citrinos ir mėtos, citrinos ir imbiero, granatų, pasiflorų ir laimo“.

Vis daugiau žmonių atranda kombučią

Šiuo metu „Ohm!Bucha“ fermentuota arbata gaminama pusiau rankiniu būdu ir per dieną pagaminama ir išpilstoma 2500 šio gėrimo buteliukų.

„Rudenį ketiname didinti plėtrą, šiuo metu laukiame, kol bus pristatytos naujos gamybos linijos. Tada planuojame šį skaičių didinti iki 2000 buteliukų per valandą. Taigi, apimtys didės net aštuonis kartus, – ateities planais dalijosi R. Šliupas. –

Dalyvaujame įvairiose maisto parodose, matome, kad yra didelis susidomėjimas mūsų gaminama produkcija. Kombučios vartojimas Lietuvoje paaugo net 80 proc. Vis daugiau ir daugiau žmonių atranda šį gėrimą, supranta jo naudą. Taip pat labai džiaugiamės, kad lietuviai verslininkai yra inovatyvūs, veržlūs, pamato tas naudas ir investuoja į tokius produktus.“

Šiuo metu UAB „Funkciniai gėrimai“ gaminamą kombučią galima įsigyti beveik visuose didžiuosiuose prekybos centruose: Lidl, Rimi, Norfa, Iki, Aibė, Vynoteka. Taip pat internetinėse LIVIN, Bolt Food parduotuvėse . Greitu metu jos galima bus nusipirkti ir kitose Lietuvos prekybos vietose.

Kalbėdamas apie eksportą, R. Šliupas sakė, kad šiuo metu „Ohm!Bucha“ produkcija keliauja į Lenkiją, Didžiąją Britaniją, Daniją, Latviją, Estiją, Švediją. Artimiausiu metu ketinama plėsti eksporto rinkas į Vokietiją, Balkanų šalis, Vengriją, Kroatiją. Rudenį padidinus pajėgumus bus ruošiamasi didelių prekybos tinklų užsakymams.

„Vikonda grupės“ investicijos

„Vikonda grupė“ yra vienas iš verslo angelų, kuris investavo į kombučia gaminantį startuolį. Generalinis direktorius Mindaugas Snarskis teigė, jog padėti jam augti paskatino nuolatinis įmonės domėjimasis maisto naujovėmis.

Kalbant apie kombučios gamybą, pasaulyje tai nėra naujiena, bet tai – pastarųjų metų tendencija. Pasak M. Snarskio yra gėrimų kompanijų, kurios iš mažų startuolių išaugo į tarptautinio lygio bendroves.

„Mes, „Vikonda grupė“, maisto sektoriuje esame nemažas žaidėjas Lietuvoje, o nauji, jauni verslai turi energijos, ambicijų ir daugeliu atvejų noro būti greiti, aprėpti naujus verslo horizontus. Viena vertus mes ieškome, kas galėtų būti įdomu, perspektyvu maisto sektoriuje – šiandien, mūsų nuomone, tai gali būti kombučia, kita vertus mes tokiam startuoliui galime pridėti savo ekspertinių žinių, įžvalgų, patarimų. Todėl delegavome mūsų Kėdainių konservų fabriko tiekimo ir gamybos grandinės direktorę Zitą Petkevičienę padėti ieškoti optimaliausių sprendimų. Ji yra UAB „Funkciniai gėrimai“ valdybos pirmininkė ir investuotojų atstovė. Mūsų interesas yra padėti jiems augti ir būti ateities sėkmės dalimi“, – kalbėjo „Vikonda grupės“ generalinis direktorius.

Didelę patirtį maisto gamybos pramonėje turinti Z. Petkevičienė ilgą laiką labai glaudžiai bendradarbiauja su Kauno technologijos universitetu Maisto chemijos fakultetu, tad prireikus mokslinių įžvalgų, padeda šiuo klausimu ar pataria priimant gamybos ir žaliavų panaudojimo sprendimus.

Kalbėdama apie augantį kombučios populiarumą ir jos naudą valdybos pirmininkė pažymėjo, kad žmonės vis dažniau galvoja apie sveiką gyvenseną, savo savijautą ir sveikatą, todėl daug kas prisiminė fermentuotą maistą, gėrimus.

„Aš pati esu biochemikė, maisto chemikė, todėl galiu pasakyti, kad mūsų organizmas labai gerai virškina fermentuotą, raugintą maistą, nes jis yra jau dalinai apdorotas, tai – procesas, kuris vyksta ir mūsų organizme. O kombučia ir yra ne angliarūgšte prisotintas, o natūraliuose procesuose fermentacijos būdu išgautas skanus gėrimas“, – aiškino valdybos pirmininkė.  M.Snarskis atkreipė dėmesį, kad daugelis startuolių įprastai kuriasi technologijų sektoriuose, tačiau „reikia suprasti, kad ir maisto srityje vyksta daug įdomių, naujų dalykų. Kadangi mes veikiame maisto ir žemės ūkio srityje, mums įdomu, kokios naujienos vyksta čia“.

Dar viena priežastis, kodėl nuspręsta investuoti į „Ohm!Bucha“ projektą, anot M. Snarskio, „noras, kad maisto sektorius, pasitelkiant į pagalbą startuolius, būtų dar patrauklesnis jauniems, naujai ateinantiems į darbo rinką žmonėms“.

Ateities perspektyvos

Zita Petkevičienė pažymėjo, kad nors šiuo metu dėl geopolitinės situacijos ir buvusios pandemijos tenka susidurti su šiokiais tokiais iššūkiais, tačiau ji net neabejoja, kad rezultatai vis tiek bus tokie, kokius užsibrėžė Rokas.

„Tiek įrangos pristatymas, tiek trūkinėjanti tiekimo grandinė, kiek koreguoja įmonės gamybos procesus ir plėtrą, bet komanda yra labai profesionali ir entuziastinga, todėl, aš tikrai manau, kad jiems pasiseks pasiekti užsibrėžtų tikslų, – įsitikinusi valdybos pirmininkė. – Jie turi nemažą įdirbį, daug kontaktų, klientų, augina produkto portfelį. Juolab, kad įmonės vykdyti rinkos tyrimai rodo, kad „Ohm!Bucha” prekės ženklo žinomumas yra gana didelis.“

Žvelgdamas į ateitį ir perspektyvas „Vikonda grupės“ generalinis direktorius pažymėjo, kad jam imponuoja partnerių ambicijos.

„Man patinka, kaip jie ieško ne tik kombučios gėrimo naujų rinkų ir plėtros, turi daug minčių, kaip galėtų plėstis jų produktų krepšelis į užkandžius, kitas alternatyvas, dėl to norisi jiems padėti augti, užkariauti ne tik Lietuvos, bet ir platesnes rinkas su esama ir būsima produkcija“, – sakė M. Snarskis.

O kalbėdamas apie galutinį tikslą, teigė, kad jų gali būti keli: „Galbūt lyderystė segmente, apibrėžtose rinkose, gali būti kažkokio strateginio tarptautinio investuotojo paieška, gali būti ir įsigijimas iš mūsų pusės ir „Ohm!Bucha“ įsiliejimas į įmonių grupę“.

TAIP PAT SKAITYKITE