Vasarinės padangos – viskas apie jų keitimą

Vasarinės padangos – viskas apie jų keitimą

Artėja ta diena, kai žiemines padangas reikės keisti vasarinėmis. Šį darbą greičiausiai patikėsite specialistams, bet tai nereiškia, kad vairuotojui nereikia tuo nei rūpintis, nei domėtis. Vasarinės padangos labai skiriasi nuo žieminių, todėl reikalavimų reikia griežtai laikytis. Taigi, svarbu žinoti, kada padangas galima ir kada apsimoka keisti, kodėl jas pravartu keisti ir ar galima toliau eksploatuoti žiemines padangas.

Kada reikia užsidėti vasarines padangas?

Kelių eismo taisyklėse yra nurodyta, kad vasarinės padangos gali būti naudojamos nuo balandžio 1 d. Kartais data pakeičiama dėl užsilikusios žiemos, bet apie tai viešai pranešama. Jeigu naudojate žiemines arba sezonines padangas, tada pasikeisti į vasarines galite bet kada nuo balandžio 1 dienos, tačiau dygliuotų padangų savininkai nebegali naudoti tokių padangų nuo balandžio 10 dienos.

Kada rekomenduojama keisti?

Kai kurie vairuotojai sumontuoja vasarines padangas viena ar dvi dienos prieš balandžio 1–ąją, tačiau už tai yra taikoma bauda ir dažnai, kelios dienos prieš padangų keitimo dieną, atliekami reidai, kurių metu tikrinamos padangos.

Jeigu matote, kad lauke temperatūra vis dar nukrenta žemiau 7 laipsnių, tada galite dar naudoti žiemines padangas ir pasikeisti į vasarines tik atšilus orams.

Ar vasarinės padangos būtinos?

Minimalus privalomas žieminių padangų protektoriaus gylis Lietuvoje yra 3 mm, o vasarinių – 1,6 mm, todėl kai kurie vairuotojai, nusidėvėjus žieminėms padangoms, eksploatuoja jas dar ir vasarą. Tai iš tiesų atrodo puiki idėja, leidžianti sutaupyti, kadangi padangos išnaudojamos maksimaliai. Tačiau žieminės padangos yra gaminamos iš minkštesnio mišinio nei vasarinės, todėl jos nėra tokios atsparios karščiui.

Taigi, naudoti žiemines padangas nėra rekomenduojama, bet galima. Pavyzdžiui, jeigu važinėjate tik kaime, miestelyje ir didelio greičio niekada nepasiekiate, tada galima ir „pribaigti“ tas žiemines padangas.

Kasmetinio padangų montavimo galima išvengti

Kad ir ką kalbėjo sinoptikai – žiemos šiais metais Lietuvoje taip ir nesulaukėme. Galima drąsiai teigti, kad dygliuotos padangos šią žiemą yra beveik bevertės, o dažnai važinėjantiems asfaltu – netgi dar blogesnės. Taigi, kadangi vairavimo sąlygos panašios tiek žiemą, tiek vasarą – padangų reikalavimai taip pat nelabai skiriasi.

Tokiu atveju patogu rinktis sezonines padangas – jos sukurtos taikantis į vidurį tarp žiemos ir vasaros, todėl nors jos ir neprilygsta kokybiškoms žieminėms ar vasarinėms padangos, jas galima saugiai naudoti ištisus metus.

Sezoninės (M+S) padangos žinomos kaip „prastos žiemą“, tačiau sulaukus tokios žiemos verta susimąstyti – ar tikrai verta kiekvienais metais montuoti ir prižiūrėti du komplektus padangų, kai galite įsigyti vieną komplektą, kurį sumontuoti reikės tik vieną kartą?

Pigesnės alternatyvos

Geros naujos vasarinės padangos yra ganėtinai brangios – tai yra tiesa. Todėl taupūs vairuotojai dažnai ieško pigesnių alternatyvų, tokių kaip, naudotos arba restauruotos padangos. Bet ar jomis galima pasikliauti?

Pradėkime nuo naudotų padangų – tai yra pats pavojingiausias pasirinkimas ieškant padangų. Nesvarbu, kad padangos protektorius atrodo puikiai – jūs nežinote, kaip ji buvo eksploatuojama, kokiomis sąlygomis ji buvo saugojama ir t.t. Padangų gamintojai rekomenduoja savo produkciją naudoti ne daugiau kaip 5 metus nuo pagaminimo datos. Pagaminimo datą galite pamatyti ant padangos krašto, tačiau, kaip jau minėjome, data ir protektorius nėra vieninteliai kokybės rodikliai.

Restauruotos padangos nėra „naujos padangos“. Tai yra tiesiog senos padangos, kurių nudėvėtas protektorius buvo pakeistas nauju. Tai reiškia, kad jūs gaunate seną padangą su priklijuotu nauju protektoriumi. Toks produktas tikrai neprilygsta naujoms padangoms, tačiau yra kiek geresnis sprendimas nei naudotos padangos.

Galų gale, jeigu vis tiek ruošiatės pirkti restauruotas padangas, tada pasidomėkite, kas atliko padangų restauraciją. O jeigu tenka pirkti naudotas padangas, tada pažiūrėkite, kada jos pagamintos, įsitikinkite, kad padangos nudėvėtos tolygiai, neturi jokių pažeidimų ir perbraukite per protektorių delnu – jausmas turi būti tolygus, bet jokių „laiptelių“.

Kokias padangas rinktis?

Šiuo atveju kalbame apie du variantus – laiko patikrintas, kokybiškas padangas iš žinomų gamintojų ir per vos keletą metų Europoje išpopuliarėjusias padangas iš Kinijos. Pats aktualiausias skirtumas tarp šių dviejų tipų yra kaina, bet ar ji tikrai yra kokybės rodiklis?

Keletą pastarųjų metų buvo atliekami įvairūs bandymai, kurių metu buvo tikrinamos lietuvių mėgstamos pigios padangos iš Kinijos bei brangesnės, vidutinės klasės padangos iš žinomų gamintojų, kaip Michelin, Continental ir t.t. Ir rezultatai maloniai stebina!

Atliktų bandymų rezultatai parodė, kad tiek brangesnės, tiek pigios Kinijos padangos suteikia labai panašius rezultatus – identiškas įsibėgėjimas, kone toks pat stabdymo kelias ir labai panašios valdymo savybės. Kai kuriais atvejais stabdymo kelias ant šlapio asfalto buvo netgi trumpesnis naudojant pigesnes padangas!

Visa esmė tame, kad Europos Sąjunga neleistų čia tiekti labai prastų ir gyvybei pavojingų padangų, todėl iš Kinijos gabenamos padangos yra ne ką prastesnės už brangią Michelin, Continental, Toyo ir kitų gamintojų produkciją. Net jei padangos iš Kinijos būtų geresnės už anksčiau minėtų gamintojų produkciją – jų kaina vis tiek turėtų būti mažesnė, kadangi reikia užsitarnauti pirkėjų pasitikėjimą. Tuo tarpu, geriausi gamintojai vartotojų pasitikėjimą jau seniai turi. Taigi, jeigu norite sutaupyti, verta pabandyti ir pigesnes padangas – tai gali būti „aukso viduriukas“.

TAIP PAT SKAITYKITE